måndag 22 mars 2010

Framtidsdg

Idag hade vi en framtidsdag i skolan. För er som inte vet vad det är så är det representanter från olika yrken/högskolor som kommer och har föreläsning om det så att man får det lättare att välja utbildning/yrke efter gymnasiet.

Första passet var jag på Räddningstjänsten. Det var riktigt kul, skulle nog kunna tänka mig att bli brandman faktiskt ;)
Nackdelen är att utbildningen bara finns i Skåne eller Norrland.. :/

Pass två var jag på Lärarutbildningen men de gav inte allt för mycket tyckte jag. Har ingen lust att gå i skolan 3,5 år till för att bli förskollärare och lära ut 1+1 ! :O

Pass 3 å 4 var roligast haha ;)
Fick göra ett test för å se vilken bokstavskombination jag fick och därmed vilka yrken jag skulle passa till. Resultatet blev läskigt likt de jag vill bli haha.

*Brandman
*Polis
*Idrottslärare/Instruktör

Får väl se vad det blir helt enkelt. Ska i alla fall ta en ordentlig funderare på det.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar