måndag 1 mars 2010

Josefin tog guldet och jag blev "skjuten"


Resultat från finalen


Kulan jag fick på min hals endast 10 cm från ögat!

En stolt och lycklig Josefin ;)

Som ni förstår på överskriften har min avslutning på vecka 8 varit magisk, chockerande, fylld med massor av glädje och skratt.

Torsdag 25/2 - DM Öppen


Tävlingen gick till som de flesta andra tävlingar de enda skillnader som fanns var att man skjöt alla mot alla, killar mot tjejer oavsett ålder och att det var 12 tavlor istället för 8.

Till en början gick det faktiskt bra för mig men på tavla 7 hände en helt otrolig sak. Jag kände hur det sved/brände till på halsen, precis under örat typ.
(så som det kan kännas när någon skjuter en gummisnodd på en)
Jag blev såklart chockad å fatta verkligen inte vad som hände, men tankarna som snurrade i huvudet var i stil med: blev jag skjuten? Är det såhär det känns? Haha
Det var riktigt läskigt för jag förlorade minnet för en kort stund, jag mindes inte om jag själv hade skjutit eller vad som hade hänt.
Jag tog mig på halsen där det sved som värst för att se om de blödde eller om det fanns ett märke efter något. När jag tog mig på halsen trillade en tillplattad blykula ner på golvet det var då jag förstod att grannens skott hade studsat i väggen och tillbaka på mig. Skjutledaren kom fram till mig då han såg att någonting hade hänt och frågade om jag ville avbryta tävlingen, men det ville jag inte.

Den första 8 tavlors serien sköt jag 382p på vilket jag är ganska nöjd med men de 4 sista tavlorna gick inte så bra xD. Det sved på rätt ordentligt, det gick i alla fall inte att koncentrera sig till 100% men jag är glad att skottet inte tog ögat för då hade jag förmodligen varit blind idag.

Inför finalen ledde Josefin på 575p själv hade jag 571p och låg på en femte plats. Josefins placering höll sig i finalen, men jag sköt upp mig till en 3 plats och därmed också fick en medalj :D
Vårt KA3 lag som bestod av Henrik, Josefin och mig kammade hem lagguldet, fett najs.

Josefin Är så stolt över dig gumman. Med ett trasigt kors - och ledband i knät krossar du allt motstånd och tar guldet!

Bild på resultatet ser ni ovan och för bättre bild klicka på överskriften:
"Josefin tog guldet och jag blev "skjuten"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar