torsdag 18 mars 2010

Pliktverket = Din drömkrossare!

Den 15 december 2009 var jag iväg till Stockholm och mönstrade. Mina resultat i de fysiska grenarna gick väldigt bra och jag är jätte nöjd med dem. Inne hos psykologen gick det också bra han uttalade sig i stil med:
"Du är verkligen en sådan tjej som skulle behövas inom militären. Du har den fysiska styrkan, rätt inställning och ditt största intresse är skytte kan det bli bättre?"

Inne hos läkaren lät det på detta viset:

"Visst att du har lite astma och allergi men eftersom du klarade av de fysiska testerna så bra är detta ingenting som kommer att begränsa din medverkan inom militären. Det enda som kommer begränsa vissa områden för dig är att du hade nedsatt syn på ditt högra öga."

Sist men inte minst hamnade jag hos min handläggare som skrev i beslutet:
"Du placeras i befattningsgruppen chef."

Eftersom Lumpen skall läggas ned så skulle man gå in och göra en intresseanmälan på rekryteringskontoret
så kollar dom på testerna man gjort och placerar ut en där man platsar.

Min handläggare sa att man skulle få svar i Februari. Nu när vi är inne i mitten på Mars började jag såklart undra varför jag fortfarande inte hört någonting så jag bestämde mig för att ringa till pliktverket. Det var en gubbe som svarade och han konstaterade för mig att jag inte får göra lumpen eftersom jag har astma. Jag berättade om vad de hade sagt på mönstringen och vad som stod på pappret jag fick med mig hem om beslut osv. Hans kommentar på detta var bara:
"Då har du nog missuppfattat allting."

Han gav mig även den dummaste kommentaren ever!
"Är du besviken nu?"

- Nej jag är superglad, klart jag har missuppfattat allt, de hade väl du med gjort om någon hade sagt till dig att du var den perfekta tjejen till lumpen. Självklart hade väl du tolkat den meningen som att du får INTE göra lumpen.


Jag blev såklart jätte besviken då lumpen verkligen är någonting jag vill göra och jag har gått och väntat varje dag sen jag mönstra på ett besked om när det kommer att äga rum. Det jag blir mest förbannad på är att de inte sade det till mig på mönstringen. Då hade man inte behövt bli lika besviken nu.

Den här snubben sa till mig att jag kunde söka till hemvärnet. ÅHH! vad glad jag blir, menar vem vill inte ta chansen att springa runt å skjuta med gamlingar?

Det var säkert en kvinnohatare jag pratade med!
Och en sak ska jag tala om för er, jag är sååå trött på allt nu. Allting, precis allting går åt skogen för mig nu. Å jag tänker verkligen inte söka till hemvärnet då jobbar jag hälre och tjänar FETT med cash!

Nej nog med kritik mot pliktverket nu. Dom kan ju få hållas.

Puss!

2 kommentarer:

  1. Usch!, dom verkar ju inte ha alla skott i asken på pliktverket precis!
    OM dom behandlar dig så illa så skit i dom! Diskriminering kallas det! :S
    men du är stark så du klarar dig utan dom idioterna! :D puss

    SvaraRadera
  2. Nej verkligen inte!

    Jag skiter faktiskt fullständigt i dem!

    Puss

    SvaraRadera