onsdag 5 januari 2011

Mitt namn är Ninni!!!

Jag blir så jäkla irriterad över att vart jag än kommer så har alla problem med mitt namn. Jag blir helt plötsligt en Nina, Nanna, Ninnie, nenne eller nått annat konstigt!

Senast igår blev jag en Nina, men det värsta av allt var att jag kan ha förlorat ett jobb som jag faktiskt ville ha p.g.a. detta.

Jag skulle åka på en arbetsintervju för att träffa en handläggare som hette Maria och även få träffa min eventuella klient och hennes mamma. När jag kommer till receptionen så möts jag av en receptionist som säger:

- Det är du som är Nina va?

- Nej, Ninni heter jag.

- Ok, Li kommer och hämtar dig snart

Efter bara några sekunder kom det ut en tjej som hette Li och som jag fick följa med. Jag förklarade för henne att jag skulle träffa en tjej som hette Maria. Svaret jag fick var att hon hade hand om Marias arbetssökande idag. Hon påstod sedan att jag sökt en speciell tjänst åt en tjej och mitt svar till detta påstående var ja, eftersom det var sant. Hon sa då att detta uppdrag tyvärr hade blivit tilldelat en annan person. Jag tyckte såklart att det var tråkigt att höra men att det inte fanns så mycket att göra åt det. Hon intervjua mig i vilket fall då det fanns chans till att hamna i deras vikariepool.

Under hela intervjun hade jag en magkänsla som sade att någonting är fel. För det första låg det ett cv framför mig som det stod Nina på och en bild på denna tjej. Men jag tänkte att det kanske var en tjej som blev intervjuad innan mig och att de hade glömt plockat bort hennes cv. För det andra verkar det ju konstigt att Maria vill ha in mig på en intervju så omgående efter att hon ringde om tjänsten redan blivit tilldelad en annan. Tiden gick och ca 1 timme senare kom det in en tjej som hette Nina och som skulle på intervju hos Li. Först då upptäckte Li att hon hade blandat ihop mig och Nina. Li hämtade då Maria för att berätta vad som hänt och lämnade över mina papper till henne för att vi sedan skulle ta vår intervju som planerat. Problemet var ju bara det att Personerna jag skulle få träffa hade ju åkt hem eftersom jag inte dök upp. Så jag fick ha en snabbintervju med bara Maria vilket gjorde att inget besked om jobb kunde tas. Nu har Maria gått på semester, Toppen!

Ännu en miss var att Maria frågade receptionisten vem som var på intervju med Li, receptionisten svarade att det är en tjej som heter Jessica. Tro det eller ej men helt plötsligt blev jag, Ninni en Jessica! Hade hon sagt att det är en tjej som heter Ninni kanske jag hade haft jobb nu! Men tydligen så var receptionisten nyanställd så det kunde vara därför hon var lite snurrig.

Åhh vad förbannad jag blir!

Hela mitt liv är en stor jävla trasselboll inte ens en arbetsintervju kan få gå som planerat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar