måndag 21 mars 2011

Dagens lyxmat ;)
Hej på er!

Vet att det har gått en vecka sen jag skrev sist, men har inte haft nåt vettigt att skriva om egentligen. Jag är ju endast timanställd så det blir inte så mkt jobb, men jobbade i tisdags och onsdags. Jag tapetserade 6 garderobsdörrar samt att jag målade resterande garderob. Det blev jättefint :)

Jag skulle ju köra en hård vecka med träning och det började bra men gick tyvärr lite utför på slutet då jag inte mådde bra varken lördag eller söndag. Onsdag var en vilodag och tanken va att jag skulle cyklat 2 mil om dan de resterande dagarna. Men men det blev cyklat måndag, tisdag, torsdag och fredag i alla fall. Med andra ord så det blev ju en medeltung vecka i alla fall :)

Jag tycker jag har kommit in bra i att äta nyttigt också. Det blir mycket goda sallader, kyckling, räkor och fisk. i onsdags testade jag en ny sallad som var riktigt enkel och god, tänkte dela med mig av receptet på den i slutet av detta inlägg.

För övrigt cyklade jag 3 mil på 70;02 minuter idag och därmed förbrände jag 921 kalorier. Helt okej tycker jag. Jag kommer köra på ganska ordentligt nu fram till sommaren när man kan va ute å röra på sig i stället. Ikväll ska jag på en arbetsintervju där en heltidstjänst på Donken i Arlandastad står på spel haha ;) Önska mig lycka till!

Ha en bra dag allesammans, PUSS!



Grönsallad med hyvlad parmesan och pinjenötter

1 påse salladsmix
1 påse färsk babyspenat
200g haricots verts (gröna bönor)
1 dl parmesanost (hyvlad)
80g pinjenötter
1 röd paprika

Dressing:

2 msk olivolja
2 msk balsamvinäger
salladskrydda (kryddas efter egen smak)
salt
peppar

1, Rosta nötterna i en helt torr stekpanna tills de fått en ljusbrun färg.
2, Koka de gröna bönorna lätt och kyl sedan ner dem med kallt vatten.
3, Blanda ihop alla grönsaker, häll på dressingen och tillsist strö över den rivna osten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar