onsdag 19 augusti 2009

SLARVIG!

Hur vi cyklade ca 20 mil på 2 dagar!


Jag vet att jag har varit riktigt kass på att uppdatera min blogg, men jag tror att det lätt blir så när det är sommar å fint väder ute :)

Jag kan iaf tala om att jag å Benjamin tog oss ut på en cykelsemester upp till Fårö (Sudersand) den 4 augusti.
Det var jättefint väder hela tiden, vi hade hyrt oss en cykelkärra och köpt oss ett tält så att vi skulle kunna semestra ca 1 vecka.

Tisdag 4 Augusti

Första dagen cyklade vi från Visby längs väg 149 upp till Kappelsehamn där man bytte väg mot 148 och Fårösund. I Kappelsehamn gjorde vi vårat första stopp och åt en varsin baguette, det var riktigt mysigt men arslet var inte lika gulligt xD Har nog aldrig haft så ont efter å ha cyklat någon gång :S..

När vi äntligen nådde Fårösund kändes det underbart med lite vila på färjan på 5 minuter över till Fårö. Vi hade velat cykla ända fram till Sudersand redan första dagen men det var ändå 2 mil dit från hamnen så vi fick stanna till vid första bästa camping. Campingen vi tillbringade natten vid hette Solhaga camping och låg ganska mysigt till det var även nära till havet. Man fick gå igenom en fårhage för att ta sig ut till vattnet vilket vi gjorde då jag skulle ta ett svalkande kvällsdopp.
Det var inte lätt att sova denna natt, solbränna över ryggen och träningsverk i låren. Kan knappt förstå det men när jag tänker efter är det väl inte så konstigt när vi hade lånat mammas "barncyklar" vilket vill säga typ 10 stl försmå xD + ett släp att dra på!

Onsdag 5 Augusti

Vi gick upp runt 10 tiden, åt frukost och sedan trampade vi vidare till Sudersand. Vi nådde Sudersand runt 12 tiden och det var hur varmt som helst i solen så vi checkade genast in, slog upp vårat tält och sedan la vi oss på stranden och låg där hela dagen (sjuuukt underbart!). Men även kvällen kom denna dag, men denna natten var betydligt bekvämare än förra! :D

Torsdag 6 Augusti

vi gick som vanligt upp och åt frukost sedan blev det stranden igen :P Idag hyrde vi även en trampbåt och trampade iväg med så att solen kunde steka lite mer :) Vi åt hamburgare från kiosken på stranden, dom var underbart goda och verkligen prisvärda. Till efterrätt blev det glass :) Mer än så kan man väl inte säga att vi gjorde och det var riktigt gött att bara kunna ligga där å steka utan att ha någonting annat att tänka på.

Fredag 7 Augusti

Den sista natten på Sudersands camping var helt underbar, man vaknade med nya tag för att kunna börja trampa hemåt igen.
Vi hade planer på att cykla till Slite dvs ungefär halvvägs hem och tillbringa en natt där också men när vi kom till korsningen där man skulle svänga av till Slite kände vi båda två hemlängtan och att vi hade krafter till att cykla hela vägen hem. Vi gjorde ett stopp i Lärbro där vi köpte en flinta stek och potatis som vi drog till närmsta rastplats och grillade. Det var underbart gott!
När man såg skyltarna med Visby och typ 2 mil kvar kändes det underbart man ville bara trampa på så fort man kunde men värmen var riktigt utmattande. Men hem kom vi iaf!

Jag kan säga att denna semester verkligen var en upplevelse jag skulle kunna tänka mig att göra om, men med ordentliga cyklar xD Sudersand är verkligen en plats att rekommendera! Jag skulle även vilja nämna att jag är riktigt stolt över mig och Benjamin, att vi orkade cykla dessa 20 mil, och vi gjorde det på 2 dagar!! Helt galet ;D

Jag kan inte lägga upp lika mkt bilder här på min blogg men finns massor av kort att se på min bilddagbok: http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#0
Alias: Brinzcha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar