måndag 8 februari 2010

Kommer jag att lyckas? ;)


Godisförbud!

Idag var det styrketräning med idrottsgymnasiet igen. Börjar få lite ångest inför fysprofilen som börjar nästa vecka!!
Jag har verkligen försämrat mig i de flesta moment vi skall göra men känns ändå rätt skönt att jag har koll på vad det beror på. Jag missade ca 4 veckors träning då jag fick problem med en kota i ryggen och ca 2 veckor har gått bort då jag varit sjuk. Idag tog jag i alla fall ett kliv framåt i knäböj, tog 75 kg vilket är 15 kg sämre än det jag presterade förra året men samtidigt är det de tyngsta jag har tagit detta år. Nästa vecka ska jag se till att klara i alla fall 80kg.

Det är tur att fysprofilen är uppdelad på tre gånger i styrka och en gång i kondition. Då hinner jag förbättra mig lite i de moment som kommer om tre veckor haha.

Efter skolan var jag ute och sprang 3 km med Kenneth och Izor. Känns som en riktigt bra start på mitt mål som bland annat är att gå ner 12 kg.

Mina mål
  • Gå ner 12 kg
  • Bli av med mitt CocaCola beroende
  • Bli mer hälsosam
  • Förbättra min grundkondition

Hur jag skall uppnå dessa mål:
  • Sluta äta godis helt och hållet, får endast äta popcorn på lördagar.
  • Motionera och styrketräna regelbundet
  • "Fruktbanta" varannan vecka. Med detta menar jag att jag bara får leva på frukt men får äta ett mål om dagen som innehåller protein eftersom det behövs när jag tränar.
  • Sluta dricka massa cola, får endast dricka valfri läsk på lördagar.

Jag har inte direkt satt upp någon exakt tid för när målen skall ha uppnåtts, men till sommaren skulle vara gött.

Ikväll blir det att bara ta det lugnt, se nån film å bara mysa.

PUSS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar