söndag 7 februari 2010

Love ya!


Så söt som bara min Johan kan vara (L)


Finaste rosorna ever! ;)

Fredag 5/2 - en speciell dag

Idag var det skola som vanligt. Vi åkte skridskor på idrotten, gick bättre än vad jag hade tänkt mig faktiskt ;) Visserligen kunde jag bara stanna genom att åka in i sargen men de gick ju framåt i alla fall haha (Y). Vi hade stafett, pardans och spelade hockeybockey. Det var så kul att jag till och med glömde bort hur ont det gjorde i mina fötter :)

När jag kom hem efter skolan blev jag väldigt överraskad när mamma sa "det ligger någonting på köksboret åt dig".
Jag tittade in i köket och fick se att det låg en inslagen blombukett där. Min första tanke var att blommorna kom från min underbara älskling. När jag såg efter vad det stod på pappret blev jag helt plötsligt lite osäker för de stod Visby och massa annat konstigt. När jag väl fått av pappret fick jag i alla fall en bekräftelse på att min första tanke stämde. Min underbara sötaste gulleplutt skickade mig rosor och en söt nalle på vår 1 månads dag tillsammans. (Kan man bli mer omtänksam?) Nej! (L)

Vid fyra tiden på eftermiddagen bar det av till Vetlanda tillsammans med min skytteklubb för att övernatta på kvarndammens vandrarhem.

Lördag 6/2

runt halv nio tiden på morgonen lämnade vi vandrarhemmet och åkte vidare mot Sävsjö för att skjuta regionsfinal. Jag är inte jättenöjd med min prestation, men samtidigt inte jättebesviken heller. Jag hade bestämt mig för att skjuta minst 380p och jag skjöt 381 vilket räckte till en femte plats.

Efter tävlingen for vi vidare till Norrköping. Det fanns inga bra avgångar med färjan från Oskarshamn så de va bara å rikta in sig på Nynäshamn istället. I Norrköping blev det att stanna till på ett vandrarhem igen (boring!). Jag klarar inte av att bara sitta och inte göra någonting. Det som störde mig mest var kostnaderna för internet 60 spänn för en timme! (rena rånet!). Inte nog med att internet var dyrt, melodifestivalen sög å vandrarhemmet var sämst. Tvn var typ 2" haha, hur fan hade dom tänkt att man ska se nått på den? Jaja nog med negativ kritik mot stackars vandrarhemmet "turistgården" i Norrköping.

Istället för att tillbringa hela kvällen på vandrarhemmet fick jag tag på min kompis David som kom och hämtade mig. Först hade vi planer på att festa men med tanke på att jag inte hade några direkt partykläder med mig va det ingen bra ide. Jag hade heller ingen lust att resa vidare bakis dagen därpå. Vi åkte istället hem till honom och kollade på film och käkade lite. Vi såg bland annat början på filmen 2012 men efter att tag bytte vi film då jag tyckte att den sög. Vi såg istället filmen Taken som är grymt bra. Den sista filmen vi såg var The final destination. Dock så halvsov jag stora delar av filmen, så måste se den en annan gång, den verkar i alla fall vara bra. Var tillbaka på vandrarhemmet någon gång vid tre tiden på natten. Nu återstod bara en sista resdag hem till Gotland igen.

Pusselipuss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar