torsdag 3 mars 2011


Lübeck

Lübeck

Lübeck

Bowling med snören :P

Jag och Johan på G ;)

Lägenhetshotellet i Weissenhäuser strand :)

Hotell Best Western i danmark

Vi som bilar i en Audi A3 :)

Nu har jag äntligen tid att berätta om hur det var i Tyskland. Jag har tyvärr inte tagit så mycket kort, jag glömde bort det helt enkelt haha. Jag kan i alla fall säga att själva badhuset såg precis ut som på bilderna i mitt förra inlägg, mycket mysigt.

Resan startade vid lunchtid från jobbet i Årstaberg på onsdagen. Nästa stopp blev i Mariefred hos mina svärföräldrar där vi bytte bil och drog vidare för att hämta upp Daniel och Linn. Sedan bar det av mot Halmstad för att hämta upp Johans bror Oscar. Dagen slutade på hotell best western i Danmark.

Det var ett helt okej hotell förutom att frukosten var sämst. Det var frallor som va typ 3 veckor gamla, äggen va hårt överkokta och det fanns kanppt något pålägg. Ett rejält minus där men men efter frukosten var det bara att tuta och köra igen. När vi landsatte Tyskland blev det raka spåret till Calles där det blev en rejäl inhandling av gotti gotti ;)

Efter Calles bar det med tungt lastade bilar av mot lägenhetshotellet i Weissenhäuser strand. När vi hade packat upp våra saker drog vi till badet. Det blev ju tyvärr väldigt mycket traskande i trappor när man skulle upp till en rutschkana osv och det var inte riktigt vad mina knän pallade. På kvällen när vi fått nog av allt badande gick vi ut och bowlade och käkade. Har aldrig bowlat i en hall där käglorna hänger i snören förut men det gjorde de där haha helt galet. Jag tänkte flera gånger att snörena borde trassla sig när käglorna dras upp men det hände faktiskt bara en gång.

Det sjukaste var att på badet köpte jag en sallad och ett glas med kranvatten. Vattnet fick man i en liten plastmugg och det kostade 16 kr! Salladen fick man på ett litet kaffefat typ och en sallad för dem var morötter, majs och fefferoni. Salladen kostade 40 spänn!! Helt jävla galet! Medans om du köpte en halvliter öl kostade den typ 20 spänn. Men det sjukaste var att vattnet var dyrt överallt! Jag tycker inte ens man ska behöva betala för kranvatten.

Dagen därpå åkte vi i alla fall till Lübeck och gick i lite affärer och åt lunch. Efter detta blev det återigen lite bad. På kvällen åt vi på en Italiensk restaurang där jag beställde in en sallad och en rom och cola. Underbar sallad, de va vattenmelon och allt möjligt mums där i.

Dagen därpå började hemresan fast med ett stopp i Halmstad. Jag och Johan åkte till hans mor då hon fyllde år. Där fick vi massor av god mat med trevligt sällskap. Det blev en natt där sen blev det raka spåret hem.

Allt som allt så får resan 3 av 5 stjärnor av mig. Det fanns lite smådetaljer som drog ner betyget lite som jag inte tycker är nödvändigt att nämna. :)

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar